"به نام یگانه آفریدگاری که همه چیز را به اندازه آفرید"

موسیقی میتواند روح را برانگیزد و آرام سازد ،نقاشی میتواند چشم نواز باشد .شعر میتواند عواطف را تحریک کند فلسفه میتواند ذهن را قانع و راضی کند مهندسی میتواند زندگی مادی را بهبود بخشد اما؛ ریاضیات

همه ی این ارزشها را باهم عرضه میکند .

موریس کلاین

دوست خوبم سلااااام

امیدوارم لحظه لحظه زندگی ات سرشار از پویایی و تلاش های مثبت و سازنده در جهت رسیدن به خدای یگانه باشد .

گالیله میگوید:اصول ریاضیات الفبای زبانی است که خداوند جهان را با آن نوشته است و بدون کمک آن ها درک یک کلمه هم ممکن نیست و انسان بیهوده در راهرو تاریک و پر پچ خم سرگردان است  .

بدان که امید نقطه ای است که سر آغاز همه ی تلاش هاست.

کم نیستند کسانی که درس ریاضی را دانشی خشک و خشن میدانند و از آن انزجار دارند ولی به واقع ریاضیات این طور نیست . بر عکس ریاضی یک دنیای شیرین و دوست داشتنی است آری این دنیای زیبا و دوست داشتنی آنقدر ها هم که فکر میکنی پیچیده نیست فقط کافی است عاشقانه نظاره گر آن باشی با آن همراه شوی و لذت پیروزی و موفقیت را بچشی . ریاضی این  زیباترین معرفت و دانش بشری زیبایی اش در این است که سخت گیری میکند بدون بخشش کوچک ترین خطایی در کنار راه و روش منطقی به تو خلاقیت را می آموزد جدیت را در شکستن هر محدودیتی و به غایت اندیشیدن و بلند پروازی را در تو شکوفا میکند. تمام وجود ما با ریاضی در ارتباط است به قولی ریاضی مطالعه شباهت ها در تفاوتها و مطالعه تفاوتها در شباهت هاست .

اصلا میشود عاشق این علم نبود ؟ همه ریاضیات را دوست دارند ویتسن میگوید :اگر به شما گفتند فلانی ریاضیات را دوست ندارد باور نکنید ریاضی را نمیتوان دوست نداشت زیرا :هم در درون و هم در بیرون ماست تنها می توان آن را یاد گرفت یا نگرفت .

اینجا همان جایی است که یاد میگیری عاشقش شوی .

ریاضی یعنی رسیدن به خدا از طریق حل معادلاتی چون اصم و گویا و گنگ و رادیکالی و... و یافتن علت و علل پیدایش جهان و اثبات آن و یافتن اینکه قلب ها فقط جایگاه اوست.

کپلر میگوید : خداوند جهان را به زبان اعداد خلق کرد .

میبینی این درس دوست داشتنی با زندگی ما  سخت آمیخته شده.

ریاضیات یعنی عشق ، زیبایی ، طراوت ، لطافت

ریاضی نگرش تو را تغییر خواهد داد به تو زندگی همراه جدیت و تلاش امید را یاد میدهد تو را منطقی بار می آورد و تو در برابر طوفان های زندگی مقاوم میشوی .

لذت در گیر شدن با یک مساله و شیرینی رسیدن به جواب به تولذتی  را هدیه میکند که قابل وصف نیست.

برایت موفقیت های بیشماری را آرزو مندم و امیدوارم در این سایت بتوانم کمکی در جهت ارتقا و علاقه مندی شما به زیباترین درس دنیا  ریاضی کرده باشم .

دوست عزیزم در پایان سخنم را با شعری از سهراب خاتمه میدهم که میگوید :

زندگی مجذور آیینه است / زندگی گل به توان ابدیت / زندگی ضرب زمین در دل ما / زندگی هندسه ساده و یکسان نفس هاست .